Ešte pred sto rokmi pracovalo 90% ľudí vonku. Dnes žijeme a pracujeme prevažne v uzavretých budovách a dostávame slnečné svetlo filtrované cez okenné tabule, čím sa z neho stráca mnoho životne dôležitých zložiek. Svetlo, ktoré pôsobí ako biele, sa vo viditeľnej časti svojho spektra skladá z červenej, žltej, zelenej, modrej a fialovej farby. Kvalitu svetla posudzujeme prevažne z hľadiska spektrálneho zloženia. Klasické žiarovky vyvíjajú najviac svetla v žltej, červenej a infračervenej oblasti spektra. UV (ultrafialové) žiarenie, ktorého malý podiel je pre náš organizmus rovnako dôležitý ako svetlo samé, tak chýba úplne. Prevaha červenej spektrálnej časti nás pritom tlačí do pohotovosti - stresu. Svetlo žiariviek pracujúce na nízkom kmitočte 50Hz zapína a vypína stokrát za minútu, čo náš mozog registruje. Udržuje ho to v neustálom napätí. Postupne tak dochádza k disharmónii v celom organizme.
V prvom rade sú však preťažované naše oči. Pri umelom osvetlení, ktoré nemá vyvážené farebné spektrum, sa zornička rozširuje podstatne viac ako pri slnečnom svite rovnakej intenzity. Následkom častého ponocovania môže byť potom trvalé rozšírenie zorničiek, ktoré neskôr vedie k svetloplachosti, ale hlavne je predispozíciou zeleného zákalu. Spolu s tým, ako sa rozťahuje zornička, totiž stúpa vnútroočný tlak. Prevaha červenej, oranžovej a žltej farby v umelom svetle, v ktorom naviac chýba modrá a fialová, navyše núti oči vytvárať biofotóny, teda modré fotóny, ktoré vysielajú a to oči značne vyčerpáva.
Plnospektrálne umelé osvetlenie je také, ktoré ma index podania farieb RA vyšší ako 90 (v USA označovaný tiež ako index CRI, vyjadruje percentuálnu podobnosť so slnečním svetlom) a zároveň teplotu chromatičnosti 5 500 až 6500 K (Kelvin). Pre porovnanie, bežné žiarivky majú RA spravidla medzi 60-80%. Množstvo štúdií udáva, že používanie plnospektrálnych svetiel má priaznivé účinky na organizmus:
Veľké percento spomínaných zdravotných obtiaži môže vyriešiť používanie plnospektrálneho osvetlenia, tj. umelého svetla s vyváženým spektrom farieb, ktorého zložnie sa podobá slnečnému svetlu z viac ako 90-tich percentách.